Gezonder Nu
Image default
Nieuws en media

Traffic en conversie door infographics

Traffic en conversie door infographics

Met infographics kun je positieve emoties oproepen en je merk versterken. Maar om te weten hoe succesvol je bent, moet je meetbare resultaten zien. Gelukkig levert online infographics twee van dergelijke goed meetbare dingen op: traffic én conversies.

Actief publiek

Wanneer je op straat folders uitdeelt krijg je vaak slechts een blik van twee seconde voordat de folder in de vuilnisbak (of op straat) belandt. Huis-aan-huis folders zijn prijzig en leveren vaak slechts een kleine respons.

Maar laat iemand een infographic zien die hem of haar prikkelt om verder te kijken en je hebt iemand die voor jouw boodschap openstaat. Je bezoeker is iemand die echt actief op zoek is naar de antwoorden die jij hem of haar voorschotelt.

Enorm bereik

Folders hebben een beperkte oplage. Infographic zijn onbeperkt te gebruiken. Daardoor kun je met hetzelfde budget veel meer mensen bereiken. En omdat een infographic onderling gedeeld kan worden, stopt het effect eigenlijk nooit.

Hoge conversie

Wat je call-to-action ook is, bij een goede animatie is alles erop gericht de kijker de volgende stap te laten zetten. Daardoor is de conversie van animatie veel hoger dan bij welk andere communicatiekanaal ook.

Betere SEO

Wist je dat Infographic ook helpt de SEO van je site te verbeteren? Elke keer dat je video gedeeld wordt, levert een inbound link op. Daarnaast verlengt een animatie de tijd dat een bezoeker op je site blijft en vaker doorklikt. Beide metrics zijn gunstig voor je positie in de Google-resultaten. En dát levert weer traffic op.

Meer voordelen van infographics

Een infographic heeft nog veel meer voordelen. Wil je daar alles over weten? Neem dan contact op met de infographic specialisten van Donker Media.